IROP podpoří rozvoj služeb eGovernmentu 171 miliony korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) vyhlásil výzvu zaměřenou na rozvoj digitálních služeb veřejné správy.

Pro projekt evropské peněženky digitální identity (tzv. eWallet) vyčlenilo Ministerstvo pro místní rozvoj 171,4 milionu korun z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR). Výzva cílí na projekty, které přispívají k elektronizaci vybraných služeb, rozšíření propojeného datového fondu a zajištění centralizace, standardizace a sdílení elektronických služeb veřejné správy.

Žádosti o podporu je možné podávat od 18. září 2025 do 30. ledna 2026.

Čerpat z výzvy může Digitální a informační agentura, která bude realizovat projekty směřující k zavedení jednotné evropské peněženky digitální identity. „Peněženka umožní unijním občanům bezpečně spravovat osobní údaje a elektronické doklady, prokazovat se, když využívají veřejné i soukromé služby nebo se elektronicky podepisovat. Díky ní budou mít větší kontrolu nad svými daty, zvýší se jejich bezpečnost v online prostředí a budou moci jednodušeji využívat digitální služby na celém území EU,“ uvedl ředitel Řídicího orgánu IROP Rostislav Mazal.

Výzva podpoří využívání přínosů digitalizace pro občany, podniky, výzkumné organizace a veřejné orgány. Důraz je kladen především na elektronizaci vybraných služeb veřejné správy, která má zjednodušit komunikaci občanů i firem s úřady.

Podpora směřuje také k rozšíření propojeného datového fondu, který umožní efektivnější využívání a sdílení dat napříč institucemi. Nedílnou součástí je také centralizace, standardizace a sdílení elektronických služeb veřejné správy, která povede ke zvýšení kvality, bezpečnosti a dostupnosti digitálních služeb.

V pořadí 118. výzva IROP podpoří nákup technického vybavení (s výjimkou koncových zařízení), pořízení softwaru a výdaje spojené s nákupem a pořízením dat.

Výstupem každého projektu musí být nově pořízený nebo modernizovaný informační systém. V jednom projektu je možné pořídit jeden nebo více informačních systémů.


Zdroj: