ProID: Jak zrychlit práci úřadů? Používejte elektronickou pečeť
Efektivní práce s dokumenty pro úřady
S postupnou digitalizací řeší většina úřadů základní otázku – jak co nejvíce zefektivnit a zrychlit procesy, spojené s oběhem dokumentů.
Jeden z častých problémů je elektronický podpis, k jehož vytvoření je třeba několik kroků. Přitom úředníci často podepisují stovky dokumentů denně. Jednoduchým řešením je využití elektronické pečeti.
Elektronické pečetění dokumentů není v našem právním řádu žádnou novinkou, povinnost připojovat k elektronickým dokumentům elektronickou pečeť vyžaduje od roku 2014 evropská norma eIDAS.
Avšak v otázce jak a co přesně pečetit řada organizací stále tápe.
Co je elektronická pečeť a k čemu slouží?
V podstatě se jedná o jakési elektronické „razítko“ organizace. Technicky jde o data v elektronické podobě (pečeť), připojená k jiným datům (dokumenty) s cílem zaručit jejich pravost a neměnnost – stejně, jako elektronický podpis.
Rozdíl je v tom, že pečetit dokumenty je možné hromadně a automaticky. Jestliže například úřad převede do digitálního formátu svůj archiv (často tisíce dokumentů), je mimořádně neefektivní podepisovat každý dokument zvlášť.
Kvalifikovaná elektronická pečeť v čipové kartě a USB tokenu
Ideální nástroj pro dávkové či hromadné pečetění s jednoduchou instalací a bezkonkurenční cenou. Dokážete ji snadno nainstalovat sami a okamžitě začít pečetit. Bez problémů zvládá hromadné pečetění – až 1700 pečetí za hodinu! Pečeť je v souladu s certifikací a splňuje nároky evropského nařízení eIDAS.
Přečtěte si více o bezpečném elektronickém pečetění přímo na vašem serveru pomocí USB tokenu
Zdroj: